Mari Mencari Bahagia...  

Posted by: Nurul in

Oh, ini adalah entry fresh dari rumahku eh...rumah ibu bapaku...hehe...
Yang telah pun mengupgradekan dirinya dengan mempunyai khidmat tanpa wayar (wireless)..
Oh ya, saya kini berada di rumah ibu bapa saya....
Kerana mahu menjengok bapa saya yang agak kurang sihat sejak dua hari lalu...
Alhamdulillah, keadaannya kini stabil....
Terima kasih atas doa anda-anda semua....

Pada hari ini juga buat pertama kalinya saya berbincang seperti orang dewasa dengan ibu bapa saya....
Terima kasih kepada mama dan abah kerana sangat memahami....
Setakat ini kami masih berbincang tentang masa depan....
Ada berita gembira di situ....

Saya sangat gembira....
Walao pun ada yang mengkritik saya tentang cara saya mencari kebahagiaan...
Saya tidak peduli....
Selagi ibu bapa saya gembira..keluarga saya gembira....kawan-kawan rapat saya gembira...
Saya cukup gembira...

Asalkan saya tidak mempermain-mainkan hati orang lain...
Asalkan saya tidak mengaku mencintai orang lain, tetapi pada masa yang sama bercinta dengan orang lain...
Asalkan saya tidak merampas hak orang lain...
Asalkan saya tidak membunuh, merompak...
Asalkan saya tidak menyusahkan orang lain...
Asalkan saya tidak melukakan hati ibu bapa saya....

Itu sudah cukup membuatkan saya bahagia....
Bahagia tidak perlu dicari...
Asalkan kita bersyukur dan menghargai apa yang kita ada, kita akan merasa bahagia dengan sendirinya....

Jangan sesekali melihat orang yg lebih baik kehidupannya daripada kita kerana kita akan mula mencemburui mereka...
Tetapi pandanglah orang yang lebih banyak kesusahan dalam hidup mereka kerana ia akan membuatkan kita lebih bersyukur dengan apa yang kita miliki....

Renung-renungkan....
Dan selamat beramal...
(Cheh..poyo.. =p)

************************
Ish2...brapa banyak asalkan da..
hehehe...

This entry was posted on Thursday, November 13, 2008 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang rajin komen...

Post a Comment