Tag...(Lagi..)...Hehe...  

Posted by: Nurul in ,

Baru ja nak rileks2 hari ni...tiba2 ja tengok td Cik Meh sekali lagi dengan berjayanya telah mentag aku....Ada ja ye nk srh aku update...hehe...

First of all, you should list all the people that you are going to tag. It is not a fixed number, you can tag as many people as you can/want. And then, you should list some random facts about yourself:

Aku nak tag:

Mard
Put
Popo


Ok, aku pn tengok mcm best gak tajuk ni....Selama ni orang xtao lagi kot perangai aku yg sebenaqnya...esp yang buruk la kan....So hari ni aku nak bagi facts yang betoi2 pasai aku....


Random Facts about me:

  1. Aku rasa kadang2 aku ni ada masalah komunikasi....hmmm...cemana tu...? ya la, aku tak paham gak la kan...bila aku cakap benda yang betoi, berterus-terang la katanya, orang kata aku laser...tapi bila aku cakap berlapik2, orang kata aku hipokrit plak....tapi masalahnya, aku xdak plak masalah tersebut bila aku dengan Sleys...so sekarang ni aku pn xpaham sapa yang ada masalh sebenaqnya... :p Orang slalu salah paham dengan apa yang aku cakap...may be bahasa aku terlalu tinggi atau pun intonasi aku yang tak betoi....hmmm...mcm misteri plak rasanya....
  2. Aku paling pantang bila aku nk buat satu2 benda tu, orang dok push2 aku suruh wat....nanti ada yang aku tak wat langsung benda tu....buruk perangai gak aku ni ye...hehe...tapi bila ada benda yang aku xmao wat pun, tapi org dok suruh aku wat...(padahal dalam hati orang tu memang xmao aku wat pn...) yang tu la yang aku nk wat sangat2...hehe..jahat2....
  3. Ni pengakuan berani mati aku ~ (macam Cik Meh plak....) Aku tak bleh hidup tanpa DAPUR....sebab apa...? sebab aku suka makan....bila dh suka makan, tentulah aku kna suka masak....al maklum la aku ni kan jenis tak berduit....so, nk makan sedap2 kna la wat sendiri...aku xdak la pandai masak macam orang2 len tu....aku just suka masak...and benda yang selalu dibuat, tentu la akan jadi habit kan...? kalo dh tiap2 hari masak, mesti la banyak benda yang aku tao wat kan....? so, aku bukan la tere sangat masak pun, aku boleh masak macam2 sebab aku suka masak....bukan sebab aku tere... :p
  4. Ni yang semua kwn2 rapat aku dh tao....Aku memang xbleh tipu mak aku...kalo aku tipu gak, mcm mana cara sekalipun, mak aku akan dapat tao gak...contoh yang paling dekat ni la...aku ckp kat mak aku yang aku dh bayaq yuran sem ni, padahal belum lg....tiba2 smlm depa antaq surat kat umah...Kantoi...!!! Ampun mama....sok I p bayaq ye....hehe...aku nk wat apa2 pn kna bagi tao mak aku...hatta nk p KT skali pun aku kna bg report kt mak aku...hehe...Kan syurga itu di bawah telapak kaki ibu....so as long as mak aku approve apa yang aku wat, lantak la orang lain nak kata apa pn....lg pun bukan depa yang bg aku mkn nasik.. :p

Em..tu ja kot...ni aku highlight yang buruk2 ja...yang baik2 simpan untuk masa depan...lagi pun yang baik2 bukan orang nk dengaq pun...tak kontroversi la kata....hehehe.....Dah la kot aku merapu untuk hari ni....

~Chow

Moving On...  

Posted by: Nurul in

My dear friend,

It's been so long since the last time we wore our school uniform....
And took the Kuala Nerang bus to go anywhere we want....
It's been so long since the last time we walked on the hot sunny day together....
And share our drinks because we have to save the money for our bus fare...

It feels like just yesterday, where we talked about how hard it is to grow up...
And how hard it is to leave the comfort of our school, family, and friends....

Now we know....
How hard it is to be a grown up...
How hard it is when enjoy the life is not our priority anymore...
How hard it is to carry all the responsibilities....
How hard it is to love and to be loved....
And how hard it is to be hurt..

We've fell together....
We've lost our first love together...
And we've went through all things together....

But my dear friend,
It's hard to accept what you've told me last nite...
I always believed that you're strong...
And you've moved on....
But I'm wrong....
Forgive me my friend....
For not being aware of your feelings....
For being selfish....
For not always being there like I should....

For my dear friend,
I can't promise you that I'll be there for you all the time....
To laugh or cry with you....
All I can do is giving you my thoughts....
Hoping that it can help you my friend...

"Stop living in the past because what matter is the future...Just leave all the things behind, and try to enjoy your life...You're not alone my dear, you still have us...We'll walk with you all the way and together we'll try to leave all those things behind...And when the times come, you'll find your true love...That's when you'll be happy again and hope that you can forget all the things he had done to you...We'll wait for the day...And I'll always walk with you, together, until the times come...."

Award..?  

Posted by: Nurul in

ANDA HENDAKLAH MENYEDIAKAN SATU UCAPAN BERANGAN

'It should been done according to the following rules:
1. The winner may put the logo on his/her blog.
2. Put the link to the person you got the award from.
3. Nominate 5 blogs.
4. Put the link to the blog.
5. Leave a massage, err, message for your nominees


Aishh...aku ingat nk update blog ja td, tp tiba2 p la baca2 blog org len dulu...patut la aku dok rasa mcm kembang kempis ja hari ni....Rupa-rupanya nk dapat award..hehe....Timo kasih le Cik Meh kerana telah menganugerahkan award ini kepada aku....Timo kasih gak kepada Mama yg selama ini telah memberi aku makanan yang berkhasiat sehingga otak aku menjadi sangat bergeliga...(oh ya, mak aku juga adalah pembaca setia blog ini ye...) hehe...Tak lupa jugak kepada Cik A yang telah banyak membantu aku di bidang penulisan ini.. (xtao knapa semalam aku mimpi dia...huhu...) Mungkin dia juga tringatkn aku...? Banyak lagi nama2 yg ingin aku sebutkan di sini...tapi kalo sebut, sampai esok pn korang xkn abeh baca blog aku...hehe...Jadi kesimpulannya, ucapa trima kasih ini juga ditujukan kepada smua org yang terlibat secara langsung atao tidak langsung di dalam pembikinan blog ini...oh ya, tak lupa juga kepada komentor2 tetap blog aku...tak kisah la yang memberi komen membina atao tidak...timo kasih banyak la sebab baca blog aku....

1. The winner may put the logo on his/her blog.
Sudah kulakukan...sila tgk di atas ye...

2. Put the link to the person you got the award from.
Yah, Cik Meh yang telah menganugerahkan award ini kepadaku. Kalo nk kenai sapa Cik Meh, p la kt sini (Tp rasa mcm smua org dh knai ja...hehe...)

3. Nominate 5 blogs.
4. Put the link to the blog.
5. Leave a massage, err, message for your nominees


Award ni aku nk bg kat:
  1. Mard (Motivasi supaya dia slalu update.. :P One of my feveret blogger..)
  2. Popo (Sama seperti di atas...)
  3. Sleyman (Sebab smua penulis blog tersebut sangat kreatif..)
  4. Put (Sebab suka baca blog dia n nk suruh dia update gak..)
  5. Mr. Crab (Sebab dia pn kreatif gak...cuma mls nk update blog... :P)

Yah...siap sudah....
So, bleh la aku teruskan dengan aku punya update....hehe....

Home...  

Posted by: Nurul in

"Home sweet home...."

Tags  

Posted by: Nurul in ,

Nasib baik Meh tagged aku...Ada benda la nak update...Hehehe...Actually aku baru ja bangun ni...Semalam drive dari KT sampai KL...Kui 4 pagi baru sampai Putrajaya ni..Seb baik la Fong dh drive separuh jalan...So, tak dak la penat sangat...Petang ni InsyaAllah kami bertolak balik Aloq Setaq..hihi...

1) First time naik kapal terbang
- Pengalaman paling menakutkan bagi aku...Dh la 1st time naik flight, waktu tu raya haji waktu aku third year kalo xsilap. Aku naik MAS untuk balik Aloq Setaq...Flight 1st p KLIA tak dak apa2 prob...Tapi flight p Aloq Setaq tu mmg aku tak kan lupa la...Ntah macam mana, si Incik pilot tu macam agak kasaq la time landing...Siap pitam lagi aku...turun2 flight terus kna bawak p klinik. Malu plak rasa...1st time naik flight sampai kna p klinik aku...hehehe...Tapi best gak la sebab tengah2 tunggu giliran, tiba2 Pon datang melawat...Malu aku kat Pon sampai sekarang pn tak abeh2 lg..hihi...

2) First time beranak
- Emmm....tak dak pengalamn lagi la weh...nanti bila dh sampai masa, aku edit blk post ni...hahahaha

3) First time pergi oversea
- Thailand kira obersea ka...? Kalo kira, setakat ni tu ja la negara luaq yang aku penah p...Waktu tu kami kecik lagi...Yang paling aku tak bleh lupa, ada sekali tu kami makan kat 1 restoren ni la...Nan merajuk apa ntah ngan parents aku, dia dok sembunyi bawah meja....Hehehe...Aku tak tao la nan ingat lagi ka tak...Tapi yang aku ingat, kami semua tak layan pn dia...makan kenyang2, then abah aku angkat dia, naik tuk-tuk balik hotel...sambil dia nangis2...hehehe....And waktu tu sebab kami semua still kecik, sebelum tidoq mama ngan abah bagi nan ngan husna ngan farhana pakai pampers, takut kencing atas tilam hotel...hihi...Then ada 1 kali tu, mama kuaq p shoping so kami semua diletakkan di bawah jagaan abah...Dia malas nk layan kot, dia bg kami semua main kat dalam bath tub...Aku plak main2 telefon kt dalam toilet tu, call operator la, apa la....

4) First time duduk jauh dr famili
- Em...aku nk citer time sekolah ka time matrik aaa....? Em, time aku form 1 la...Aku dapat masuk Asma...Mula2 tu berkobar2 la nk dok hostel...Tapi lepas sehari, aku dh tak boleh tahan...Bila kol ja umah, dengaq suara mama, ayaq mata meleleh macam ayaq hujan...So aku wat la macam2 helah so dat aku boleh blik dok umah and berulang alik p sekolah....Ada 1 hari tu aku siap ikut budak2 lain yang berulang balik sekolah..Selamba ja naik bas Kuala Nerang balik umah...hahaha...

5) First time keje
- Seingat aku, aku memang tak pernah keja sebab status aku di rumah adalah amah...So mak aku akan buat macam2 alasan xbagi aku keja kt luaq...Hehe...So, keja aku sekarang ni la aku punya 1st keja...Rasa OK la gak keja ni...Banyak benda baru yang aku bleh belajaq...

6) First time rasa diri gemuk
- Lepas aku abeh degree...And sampai la ni aku still rasa diri aku gemuk....huhuhu...Aku dh memang biasa aktif ngan macam2 aktiviti...Tapi sekarang ni xdak banyak masa nk kuaq p main...So aku pun kekal gemuk sampai hari ni...huhuhu....

7) First time bercinta
- Emmmm....nak komen pn rasa malas...my 1st love was very...emmm...Tapi whatever it is, I'm very grateful to have experienced it...Although it's painful, there're some times that I really feel like "Terawang2 di udara.....Hati berbunga riang...." Kiranya aku pun penah rasa bahagia dengan aku punya 1st love....So, even my heart was broken, I still thanked him for showing me what's the 'real' meaning of love...(For him la....) He had showed me that when you really love someone, (I mean...his fiance...) no matter how badly she hurt you, you still can forgive and accept her back....forget everything...and start all over again...And sampai sekarang aku still kagum ngan centa mereka berdua...And I have accepted the fact that they were meant to be together....Gud luck to you both.. :)

8) First time rasa diri cantek
- Hehe...tak ingat plak....May be when the 1st time aku tengok gigi aku without braces...Memang rasa macam.....ish....xbleh nk digambarkan dengan kata2....Mahal wooo gigi ni....so mmg kna berbangga sket la...

9) First time masuk cinema
- Sampai sekarang aku xpenah masuk cinema...hehe...kuno kan...?

10) First time admitted in hospital
- Alhamdulillah, setakat ni aku tak pernah lagi la masuk hospital....


So, aku nak tag...Mard la...