Mari Membakar Biskut...  

Posted by: Nurul in

Bersempena hari raya yang mulia ini, kami ingin berniaga secara kecil-kecilan...
Seperti juga tahun-tahun lepas, kami menerima tempahan membuat kuih dan kek untuk Aidilfitri...

Jutaan terima kasih kepada mereka yang menempah tahun lepas....
Dan juga tahun ni...
Terima kasih banyak-banyak....
Pada tahun ini, kami ada menambah beberapa jenis biskut....
Jadi, anda bolehlah membuat pilihan sekarang...
Layan la gambar-gambar di bawah ini....

Ada juga biskut yang belum sempat diupload kan gambarnya....
Sabar ye...
Tempahan akan dibuka sehingga seminggu sebelum raya...

Kek Karamel : RM25.00 sebiji (1 kg)


Kek Coklat : RM20.00 sebiji (0.5 kg)


Butter cookies: RM 15.00 untuk 50 biji

Almond London: RM20 .00 untuk 50 biji

Biskut Cornflakes : RM 18.00 untuk 50 biji


Kami juga membuka tempahan untuk Cupcakes sempena Hari Raya...
Anda boleh memilih tema yang diingini...

Untuk tempahan atau pertanyaan,
Boleh SMS saya di nombor yang anda dah tahu...
Hehe....Kalao tak tahu, emelkan sahaja tempahan anda kepada:
abz_junior@yahoo.com


Kuih Untuk Hari Ini - Part 2  

Posted by: Nurul in


Ha...Inilah dia kuih lopis...
Tapi ni spesel skett sebab kaler dia xmacam kuih lopis....
Besa la, kami kan tak berapa dengan kaler hijao....
Sampai kuih yang kaler hijao pun smua tukaq jadi kaler lain....
Hehe...

Bahan asas untuk kuih ni adalah pulut...
Pulut ditanak dulu, then dibalut macam gula-gula menggunakan daun pisang....
Lepas tu rebus pulut yang dah dibalut...
Bila dah masak, angkat dan potong dengan benang...
Letakkan kat dalam bekas yang berisi kelapa parut yang dah digaul dengan garam...

Untuk kuahnya pulak, rebus gula melaka dengan air...
Tunggu sampai pekat....
Jangan lupa masukkan garam sedikit....

Dah siap...
Lopis ni dimakan dengan mencurahkan kuah ke atasnya...
Rasa dia manis-manis skett...
Ada lemak-lemak jugak...

Selamat Berbuka!

Mari Berbuka Puasa  

Posted by: Nurul in

Akhirnya kami berjaya membaiki lampu romantik di rumah...
Maka, mulai hari ini, kami boleh lah menguploadkan gambar-gambar makanan....
Makanan yang dijadikan juadah berbuka puasa.....

Nak tengok apa kami makan semalam...?
Inilah dia...


Ikan Sweet Sour

Baby Sawi CH Style

Lasagna




***************
Hehe...
Sedap ka..?

Mari Mengemas Bilik..  

Posted by: Nurul in

Dah bosan la pulak dengan susun atur bilik yang lama...
Jadi, memperkenalkan bilik baru...
Ok tak...?
Hehe...




Inilah ruang kegemaran terbaru....
Ada rupa-rupa macam showroom IKEA x...?
Hehe...





Entri ini adalah untuk suka-suka...

Jualan Hari Raya Kembali..!  

Posted by: Nurul in