2008 dalam kenangan...  

Posted by: Nurul in

Sedar x sedar, dh abeh pn taun 2008....
Hari ini merupakan hari terahkir bagi tahun ini...
Jadi, seperti biasa, saya juga akan mengimbas kembali peristiwa-peristiwa yang telah berlaku sepanjang tahun 2008 ini....

Tahun ini, seperti tahun-tahun lepas, tidak lepas dari dugaan dan cabaran....
Setelah berjaya bangkit daripada kekecewaan saya pada tahun 2007, saya mula mengorak langkah baru...
Menjadi diri saya sendiri...
Dan bukannya menjadi seperti apa yang orang lain mahukan....
Saya juga telah berjaya melakukan perkara-perkara yang ingin dilakukan sebelum ini....

Yang pastinya, saya masih ingat lagi apa yang saya tulis sebagai azam tahun ini...hehe...
Iaitu mencari seorang teman...
Teman yang sanggup menerima saya seadanya...
Teman yang sanggup susah dan senang bersama saya...
Teman yang sanggup menangis dan ketawa bersama saya...
Alhamdulillah, saya berjaya menemuinya.....
Walaupun banyak halangan, dugaan, dan rintangan yang terpaksa kami hadapi....
Saya tetap bersyukur kerana kami masih bersama sehingga ke hari ini....
Biarpun usia hubungan kami ini masih muda....
Telah banyak yang kami lalui bersama.....

Namun, pada bulan Januari nanti....
Teman itu akan berubah....
Berubah menjadi seseorang yang lebih penting....
saya berdoa agar semuanya selamat....
Dan saya juga mengharap doa dari kawan-kawan semua....

Tahun ini juga merupakan tahun yang amat menyedihkan....
Selain dilempar pelbagai tuduhan dan tohmahan kerana memilih teman tersebut untuk menjadi teman hidup saya, saya juga telah kehilangan sahabat yang telah sekian lama bersama saya...
Daripada rumah setinggan, sehinggalah ke rumah kos rendah...
Dan seterusnya ke rumah yang lebih baik, kami tetap bersama...
Tetapi setelah kami menemui rumah yang terbaik, dia telah pergi...
Pergi meninggalkan saya dan Ain...
Untuk mencari kehidupan yang lebih bahagia....
Mungkin ia salah saya...
Atau ini memang takdir...
Kami tetap menerimanya dengan hati yang tabah...
Namun, ketahuilah Hara, pintu rumah kami sentiasa terbuka buatmu....

Suka dan duka silih berganti...
Tetapi, hidup mesti diteruskan...
Segala yang terjadi telah tersurat...
Kita haruslah redha...
Kerana pengalaman inilah yang akan mematangkan kita...
Untuk menempuh kehidupan yang lebih mencabar di masa hadapan....

Kesimpulannya, saya gembira dengan hidup saya sekarang....
Dan saya tidak akan menoleh ke belakang...
Tetapi, saya masih terfikir apakah azam saya untuk tahun 2009 nanti...?
Mungkinkah mengakhiri zaman bujang saya...?
Oh, itu agak mustahil...
Melainkan jika Incik Crab memenangi 1 juta ringgit dalam peraduan gores dan menang.. =p

Untuk semua...
selamat menyambut Tahun Baru 2009...
Semoga tahun ini akan menjadi tahun yang bermakna bagi kita semua....
Daaa..~

This entry was posted on Wednesday, December 31, 2008 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

1 orang rajin komen...

macam sayu lak entry kali ni.

hehe.

hg mai dak wei umah aku?

Post a Comment