Kawen vs. Single....  

Posted by: Nurul in

Lepas raya ni ramai lagi kawan-kawan yang bakal berkawen...
Ada yang dah selamat, macam Balkhis....
(Sorry aku salah tulis nama hang...dua kali plak tu...hehe...)
Tahniah diucapkan....

Nanti cuti sekolah yang akan datang rasanya banyak lagi yang bakal menyusul...
Biasalah, orang tua-tua cakap dah smpai seru...
Baguslah jodoh depa cepat....

Bagi kami...?
Tunggulah ye...apa-apa hal pun, akan diberitahu kemudian...

Dalam sibuk-sibuk memenuhi undangan perkahwinan, kadang-kadang terdegar jugak keluhan...
Ataopun lebih dikenali sebagai sindiran....

"Kenapa nak kawen cepat...? Tak rock aa..."

"Apa barang kumpul duit nak kawen..?"

Apakah...?

Bagi saya, bukankah perkahwinan adalah tuntutan agama....
Kenapa orang mahu berkawen dikatakan gatai....?
Ataopun kononnya mahu mengorbankan zaman muda...?
Hina sangatkah orang yang mahu berkawen itu...?

Jangan pula pandang serong dengan kenyataan yang saya keluarkan ini....
Mungkin ada yang berkata....

"Dah dia pun gatai nak kawen, sebab tu cakap macam tu..."

Bagi saya, jika anda mempunyai hak untuk berkata bahawa berkawen awal itu adalah sangat tak cool ataopun apa-apa lah...
Orang yang nak berkawen tu jugak berhak menyatakan pendapat mereka sendiri....
Betoi tak...?

Jika anda bebas memberi pendapat, anda juga perlulah bebas menerima pendapat orang lain...
Bukan begitu...?

Jadi kenapa timbul soal lebih baik kumpul duit beli kereta dari kumpul duit untuk berkawen...?

Atao...

"Buat apa nak kawen awai-awai...muda lagi kan..."

Atao...

"Enjoy la dulu...buat apa nak kawen lagi..."

Atao...

"Umuq baru 25 dah nak pikir pasai kawen.."

Jika anda yang bakal berkawen, sudah tentu anda tidak akan mengeluarkan ayat sebegitu kan..?
Hehe....
Lu pikir la sendiri....

Apa-apa pun, jom la layan gambar kenduri Balkhis hari tu...
Tapi demi menghormati permintaan pengantin, saya hanya upload gambar2 yang sopan...
Yang lain tu kami simpan...
Hehe...









Layan....  

Posted by: Nurul in

"Pernahkah kau bicara....
Tapi tak didengar....
Tak dianggap.....
Sama sekali

Pernahkah kau tak salah....
Tapi disalahkan....
Tak diberi...
Kesempatan...."




Tiba-tiba terasa macam kena ja ayat ni dengan aku....
Suatu masa dahulu la kan...

Betoi jugak kata Kak Wan...

"Berhati-hati dengan apa yang kita doakan..."

Dia tidak pernah menghampakan permintaan hamba-hamba Nya....
Sama ada baik atao buruk...
Akan dimakbulkan jika kita memohon dengan sepenuh hati...

Mungkin bagi kita perkara itu merupakan yang terbaik untuk kita....
Tapi sebenarnya hanya Dia yang lebih mengetahui....
Apa yang terbaik untuk kita....
Dan Dia tidak akan membebankan hambanya dengan dugaan...
Yang tidak mampu untuk digalas....

Hanya kita yang tidak tahu bersyukur....
Dan mengharapkan sesuatu yang lebih baik....
Padahal apa yang kita ada pada ketika itu adalah yang terbaik untuk kita...

Menyesalkah aku atas apa yang terjadi...?
Mungkin....
Tapi di sebalik itu, aku bersyukur...
Kerana Dia telah membuka mataku seluas-luasnya...
Untuk melihat apa yang sebenarnya berlaku....

Dari situ aku tahu...
Nilai sebuah persahabatan itu....
Boleh diukur dengan wang ringgit, pangkat, dan nama....



*************************
Haish...
Terjiwang la plak...
Dah aaa...nak p muntah....
Daa...~


Mari Menyemakkan Dapur  

Posted by: Nurul in

Dah lama rasanya tak menaip...
Dan dah lama jugak tak update blog ni...
Dah bersawang pun...

Pertama kali merasa cuti yang sebenar-benarnya...
Jadi saya malas untuk memikirkan tentang perkara lain...
Melainkan melakukan perkara-perkara yang saya gemari...
Seperti menyiapkan tempahan dan membuat kerja-kerja rumah...

Inilah hasilnya....
Ini tempahan untuk pekerja-pekerja di Pulao...




Ini pula langsir baru di rumah...









**************
Kalao boleh henfon saya pun nak dimatikan...
Supaya tak ada orang yang boleh spoilkan mood raya ni....
Tapi boleh ker...?

Selamat Hari Raya...  

Posted by: Nurul in

Hari raya datang lagi...
Tahun ini seperti biasa, saya berhari raya di rumah....
Tahun depan tak tahulah kan nak beraya di mana...
Kedah ke Johor...?

Hehe...
Kena tunggu dan lihat la nanti...

Kepada semua,
Maafkan salah dan silap saya...
Andai kata saya pernah melukakan hati anda...
Ataopun mengeluarkan kata-kata yang mengguris hati...
Ataopun melakukan sesuatu yang membuatkan anda marah atao sedih...
Saya hanya insan biasa yang tidak lati dari melakukan kesilapan...

Selamat Hari Raya...
Maaf zahir dan batin..

Layanlah gambar-gambar sengal kami sepanjang raya ini....





Suri Oh Suri...  

Posted by: Nurul in